Dziennik diety dla sportowca

Na rynku jest już sporo aplikacji oraz programów, które pozwalają na sprawdzenie ile kalorii ma produkt lub potrawa, jednak nieliczne kierują nas także do zbilansowania posiłków, bowiem to jest właśnie klucz do zdrowej diety.

Na www znajdziemy informacje na temat wszystkich możliwych diet, łącznie z najbardziej popularną dietą wacikową, ale przeważnie obiekty naszych westchnień w postaci przepisu na zrzucenie kilogramów to reklamy albo kompletnie niezdrowe i rujnujące zdrowie przepisy.

Wiemy, że nie jest łatwo, bo brak czasu lub lenistwo, jednak można samemu prosto i tanio zadbać o wagę, bez bycia na diecie!

Poczytajcie o dzienniczku diety

Reklamy

4 naturalne produkty, które poprawią Wasze zdrowie

Najlepsze leki znajdziecie w swojej kuchni! Tak to prawda.

 

Spożywane regularnie chronią Wasz organizm i pomagają w utrzymaniu zdrowia.

  1. jabłka, ponieważ  chronią przed zaburzeniami neurologicznymi, zmniejszają ryzyko udaru mózgu, pomagają w zapobieganiu demencji, zmniejszają ryzyko cukrzycy, ograniczają zły cholesterol

Pamiętajmy jednak o tym, że jabłka powinny być z upraw ekologicznych!

2. czosnek – zawiera wiel witamin i minerałów, obniża ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca, chroni przed infekcjami

Szukajcie czosnku polskiego, zamiast ogólnie dostępnego w sklepach, który jest pochodzenia chińskiego.

3. miód, nie tylko pyszny, słodki, ale także doskonały przeciwutleniacz. Ma także działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze, jest dobry dla alergików, poprawia pamięć, leczy infekcje i pomaga w zasypianiu.

4. kurkuma

Pisaliśmy już kilkukrotnie na jej  temat, ale jest to super przyprawa

Działa przeciwzapalnie, przeciwgrzybicznie i przeciwbakteryjnie
Poprawia funkcjonowanie mózgu
Obniża ryzyko chorób serca
Zapobiega zachorowaniu na raka
Wpływa korzystanie na leczenie stanów depresyjnych

Przekonajcie się, że regularne umieszczenie tych składników w diecie to dobry krok w kierunku utrzymania zdrowia.

Witamina B6 ważna dla naszego organizmu

Witamina B6 jest motorem napędowym naszego zdrowia, dobrego samopoczucia oraz odpowiada za ogólny poziomu energii w naszym organizmie.

Czym jest witamina B6?

Znana również jako pirydoksyna i odpowiada/pomaga za:

Pomaga w metabolizmie węglowodanów
Produkuje czerwone krwinki
Utrzymuje w zdrowiu nerwy i komórki mózgowe
Pomaga w detoksykacji wątroby
Hamuje stany zapalne

Co powoduje niedobór witaminy B6?

Depresja
Niedokrwistość
Zapalenie skóry
Drgawki
Zwiększa ryzyko zawału serca

Gdzie znajdziemy witaminę B6?

1. Banany – 100 g średniej wielkości banana daje 18% codziennego zapotrzebowania na witaminę B6 .

2. Nasiona słonecznika – porcja 100 g nasion słonecznika zapewnia 67% dziennego zapotrzebowania. Witaminę B6 znajdziemy również w pestkach dyni, nasionach lnu i sezamu.

3. Tuńczyk:  53% codziennego zapotrzebowania na witaminę B6 w 100 g tuńczyka. Miecznik, halibut, łososia i śledzia również mają mnóstwo B6 oraz kwasów tłuszczowych omega 3, magnezu, fosforu i selenu.

4. Orzechy: orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, orzeszki ziemne, macadamia lub pistacje (najlepsze źródło, zawierające 56% zapotrzebowania na 100 gramów).

5. Suszone owoce:  100 g suszonych śliwek zapewnia 37% dziennego zapotrzebowania na witaminę B6. Uzyskujemy w ten sposób także wapń, żelazo, potas, witaminę A.

6. mięso jest również dostarczycielem witaminy B6 (na 100 gram)

Kurczak: 40%
Wołowina chuda : 34%
Indyk: 40%
Wieprzowina: 39%

A po więcej zapraszamy do działu nowinek ze świata dietetyki i zdrowego odżywiania.

Kurkuma naturalny środek którym wybielisz zęby

Wybielanie zębów kosztuje dużo, a czasami mniej, ale wiele zależy od pojemności naszego portfela.  Jednak naprawdę rzadko zastanawiamy się nad składem środków, które używane są do tej czynności…

NASZE ZĘBY są CHEMICZNE wybielane i każdy taki proces je osłabia, a wręcz niszczy. Możecie go porównać z chemiczną pralnią. 

 

Jest jednak środek, który możemy stosować do wybielania naszych zębów – zdrowy i naturalny. Chyba już się domyślacie, że  jest to KURKUMA.

Jej kolor na to nie wskazuje, ale to prawdziwy cudotwórca w wybielaniu zębów. Tak więc czas na pastę z kurkumy, którą przygotujecie samodzielnie.

– 1 łyżka oleju kokosowego
– ½ – 1 łyżeczki kurkumy  oraz olejek miętowy dla smaku.

Mieszamy to razem, a potem w naszym wybielającym środku zanurzamy szczoteczkę. Smarujemy nim zęby i zostawiamy na 3 do 5 minut. Potem plujemy 😉 i dobrze spłukujemy. Terapię kontynuujemy codziennie przez kilka dni lub nawet tydzień, aż do uzyskania pożądanych rezultatów

Zapamiętajcie też kilka uwag o innych korzyściach, które płyną z używania kurkumy w ten sposób.

  • ma wpływ na ograniczenie ognisk infekcji w jamie ustnej
  • kurkuma ma właściwości antywirusowe i antybakteryjne
  • pomaga łagodzić stany zapalne
  • kurkuma nie tylko pomaga wybielić zęby, ale może również pomóc w zwalczaniu negatywnych skutków używania fluoru, który uważany jest za toksyczny, a znajduje się wszędzie, głównie w paście do zębów

Koniecznie wypróbujcie i czekamy na opinie.

Ale ile kosztuje kurkuma?

 

 
 

 

 

Prosty trik jak obniżyć wagę ciała

Za chwilę usiądziemy do stołu i przez wiele dni od niego niektórzy z nas nie będą wstawali w innym celu, niż potrzeby fizjologiczne. Potem przyjdzie czas refleksji, ale chyba nie chcemy znowu marudzić i sprawdzać ile kilo przybyło nam po świętach?

Dlatego warto przekonać się do prostego triku, który został już przebadany i skutecznie wpłynął na obniżenie naszej wagi.

Wypijamy pół litra wody przed każdym posiłkiem ! Proste?

Na pewno, ale ostatecznie powinny Was przekonać badania tego zjawiska.

  • grupa pijąca woda przed każdym posiłkiem straciła średnio około 5 kilogramów, bez zmiany nawyków żywieniowych. I to wszystko w ciągu 12 tygodni.

To jak zdążycie przekonać się przed świętami?

 

Oczyszczanie organizmu z toksyn

 

Nagromadzone  przez lata resztki jedzenia, płynów zatruwają systematycznie nasz organizm i przyczyniają się do rozwoju wielu chorób.

Jeżeli cierpisz na:

  • Częste zaparcia lub biegunki
  • Cukrzycę lub insulinooporność
  • Masz problemy z wagą ciała
  • Choroby nerek
  • Choroby wątroby
  • Masz problemy ze wzrokiem lub słuchem
  • Zły stan skóry, włosów i paznokci
  • Zapalenie stawów

Wypróbuj przepis – nie zaszkodzi, a może pomóc. Jego podstawą jest zmielone siemię lnanie oraz kefir.

Na śniadanie przez 3 tygodnie zjadamy zamiast tradycyjnego porannego posiłku, mączkę z siemienia lnianego z kefirem.

Przez 1 tydzień ma to być 1 łyżka mąki siemienia lnianego wymieszana z 100 ml kefiru. W kolejnym tygodniu 2 łyżki mąki z 100 ml kefiru. A na zakończenie kuracji w 3 tygodniu, 3 łyżki mączki ze 150 ml kefiru.

W trakcie kuracji należy wypić co najmniej 2 litry wody w ciągu dnia.

Jak przygotować mączkę?

Kup opakowanie ziaren i codziennie możesz je zmielić w młynku do  kawy.

Korzyści siemienia lnianego: bogate źródło mikroelementów, błonnika, manganu, witaminy B1 oraz nienasycone kwasy tłuszczowe.

A co uzyskamy za pomocą naszego zdrowego śniadania?

Oczyszcza jelito grube. Normalizuje masę ciała i pomaga spalić tłuszcz. Absorbuje i usuwa toksyn w organizmie.

Natomiast kefir ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Jest doskonałym źródłem wapnia, reguluje układ odpornościowy. Poprawia również krążenie krwi.

 

 

 

Byliście lub wybieracie się na narty w tym roku?

Wkrótce rozpocznie się sezon narciarski – trudno oczywiście przewidzieć jaka będzie pogoda, ale na pewno wielu z Was szykuje wyjazd w góry. Dla mnie zawsze problemem jest jakość oferty gastronomicznej na stoku. W zasadzie do naszej dyspozycji są frytki, hamburgery, hot – dogi, zapiekanki lub pizza. Czyli analogicznie jak to wygląda latem nad polskim morzem.

Pomyśleliśmy, że potrzebujecie inspiracji lub podpowiedzi na temat tego co zjeść. Wszystko po to, aby frajda była jeszcze większa i przygotowaliśmy artykuł  – Jadłospis narciarza lub snowboardzisty, czyli dieta na stoku

Jadłospis na stoku, nie tylko sprzęt jest ważny!
Jadłospis na stoku, nie tylko sprzęt jest ważny!